پنج اصل برای شناگران حرفه ای

5 اصل برای شناگران حرفه ای

شنا کردن شاید یکی از مهم ترین متدهای چربی سوزی و ورزش های هوازی باشد که نتیجه ی دلخواه را خیلی زود به شما عرضه میدارد شنا از معدود ورزش هاییست که علاوه بر چربی سوزی شکل دهی عضلات را نیز به سرعت به همراه خواهد داشت اما کافیست با در نظر داشتن چند متد ساده بدن خود را در رسیدن به هدفمان یاری دهیم .
در اینجا پنج راه حل بسیار مهم به شما ارائه میکنیم تا علاوه بر لذت بردن از شنا به راحتی به نتیجه مطلوب در کوتاه ترین زمان ممکن برسید.

1) با هدف شنا کنید شنا به عنوان یک ورزش چربی سوز با شنا به عنوان تفریح و گذران اوقات فراغت تفاوت زیادی دارد میزان کالری که در هنگام طی کردن سرسختانه طول استخر میسوزانید از  میزان کالری که در هنگام شنای تفریحی با دوستان میسوزانیم بسیار بیشتر است تحقیقات نشان میدهد یک انسان با وزن 155 پوند حدود 211 کالری در هنگام شنا و تفریح در آب میسوزاند اما همان انسان با همان وزن میتواند 493 کالری را با شنا کردن در طول استخر  با جدیت بیشتر بسوزاند .

2) قبل از ورود به استخر حرکات سبک ورزشی و یا پیاده روی کوتاهی انجام دهید. این کار کمک میکند تا بدن شما قبل از چربی سوزی جدی در آب ، کربوهیدرات های اضافه را در بیست تا سی دقیقه ابتدایی ورزش بسوزاند و به محض وارد شدن به استخر سوخت بدن شما چربی های اضافه خواهد بود لازم نیست تمام انرژیتان را پیش از ورود به استخر تمام کنید، همین که ضربان قلب شما بالا برود و ماهیچه های شما به صورت گروهی درگیر شوند برای شروع چربی سوزی کافیست.

3) با معده خالی شنا کنید پس از خوردن غذا حداقل دو ساعت صبر کنید و یا صبح پیش از خوردن وعده صبحانه شنا کنید غذا خوردن  غذا باعث افزایش انسولین و در نتیجه کاهش متابولیسم چربی به عنوان انرژی در هنگام فعالیت میشود.

4) بیشتر شنا کنید. چربی های بدن شما هر بار نسبت به گذر زمان قوی تر خواهد شد . بدین معنی که میزان چربی سوزانده شده در اولین یک ساعت با یک ساعت های روزهای بعد متفاوت خواهد بود و شاید این میزان با سه ساعت در روزهای بعدی برابر باشد بنابر این هر هفته پنج تا ده دقیقه به مدت زمان شنای خود اضافه کنید. اما دقت داشته باشید که به بدنتان بیش از حد فشار وارد نکنید زیرا این کار امنیت شما در آب را دچار ریسک خواهد کرد.

5) شدت را به وسیله ست های کوتاه و تنظیم فواصل زمانی حرکات ورزشی بالا ببرید تا میزان کالری سوزانده شده و در نتیجه متابولیسم را افزایش دهید. ست های حرکات تند  و آهسته را به صورت متناوب کنار هم بچینید و به صورت یکی در میان 15 تا 25 دقیقه به ترتیب حرکات سنگین تر و بعد حرکات سبک تر را در آب انجام دهید. هر ست و یا هر کدام از این فرجه های سبک و سنگین باید بین   30 تا 90 ثانیه و به صورت کاملا مساوی انجام گیرد. در طول مدت حرکات سنگین شنا شما باید 85 درصد از حداکثر توانتان و در زمان شنای سبک 25 درصد از توان خود را به کار گیرید .

ترجمه : مائده معصوم زاده (سفارش ترجمه در واتساپ )

برای مشاهده منبع مقاله (زبان اصلی) اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه